Algemene Voorwaarden



Winkelen met ons, Hatstore World AB, NL825517060B01,  (hierna  Hatstore.nl, Hatstore,wij, ons en de onze), het is veilig, gemakkelijk en vrij van onaangename verrassingen. We hebben 100 dagen  retourrecht  evenals snelle leveringen.

Wanneer u een bestelling plaatst op Hatstore.nl,  accepteert u onze aankoopvoorwaarden. Lees onze aankoopvoorwaarden voordat u uw aankoop bevestigt. Door de aankoopvoorwaarden van Hatstore te accepteren, keurt u ook ons Privacybeleid goed. Deze site maakt gebruik van cookies. Door Hatstore.nl te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Als u jonger bent dan 18 jaar, moet u een oudervergunning hebben om bij ons te winkelen.

Hatstore behoudt zich het recht voor om een aankoop te annuleren als fraude wordt vermoed. Bij vermoeden van fraude wordt contact opgenomen met de politie.

 

1. Toepassingsgebied 

De volgende algemene voorwaarden zijn vantoepassing op alle bestellingen via onze online shop. Onze online shop is uitsluitend gericht op consumenten.

Een consument is elke natuurlijke persoon die een rechtshandeling sluit voor doeleinden die overwegend noch commercieel noch onafhankelijk zijn. Een vennootschap is een natuurlijke of rechtspersoon of een rechtspersoon die bij het sluiten van een rechtshandeling handelt in hun commerciële of onafhankelijke beroepsactiviteit.

2. Totstandkoming van de overeenkomst

De koopovereenkomst wordt gesloten met Hatstore World AB.

Wanneer de producten in de online shop worden geplaatst, dienen we een bindend aanbod in om een contract voor deze artikelen te sluiten. U kunt onze producten in eerste instantie vrijblijvend in het winkelwagentje plaatsen en uw invoer op elk gewenst moment corrigeren voordat u uw bindende bestelling indient met behulp van de correctiehulpmiddelen die in het bestelproces worden verstrekt en uitgelegd. De overeenkomst komt tot stand wanneer u op de bestelknop klikt om het aanbod voor de goederen in de winkelwagen te accepteren. Direct na het verzenden van de bestelling ontvangt u nog een bevestiging per e-mail.

3. Contracttaal

De voor het sluiten van de overeenkomst beschikbare taal is Nederlands.

We slaan de tekst van het contract op en sturen u de bestelgegevens en onze algemene voorwaarden per e-mail.

4. Leveringsvoorwaarden

Naast de vermelde productprijzen kunnen ook verzendkosten van toepassing zijn. Meer gedetailleerde bepalingen over eventuele verzendkosten vindt u in de aanbiedingen.

Wij bezorgen alleen per post. Helaas is zelf afhalen van het product niet mogelijk.

Voor bestellingen  boven de 49€ bieden wij gratis standard verzending. Bij het afrekenen heeft u de mogelijkheid om  DHL Express te kiezen voor uw bestelling.

Wij verzenden uw bestelling naar uw brievenbus. Als uw pakket niet in uw brievenbus past, wordt het afgeleverd bij het dichtstbijzijnste ophaalpunt.  U heeft over het algemeen 7 tot 14 dagen de tijd om uw pakket op te halen bij uw PostNL pick-up punt, afhankelijk van de desbetreffende PostNL locatie bij u in de buurt. 

HIER kunt u meer lezen van onze levertijden en verzend kosten

We reserveren ons voor eventuele vertragingen veroorzaakt door producent en transporteur. We reserveren ons ook voor langere levertijden vanwege feestdagen en acties/promoties.

U heeft alleen het recht om uw bestelling te annuleren in verband met vertragingen in de levering als uw bestelling nog niet is verwerkt in het systeem/verzonden. Wanneer uw bestelling vanuit ons magazijn is verzonden,  hebben wij niet de mogelijkheid om  uw bestelling te annuleren of te wijzigen, deze wordt binnen 14 dagen   in uw brievenbus of bij uw  afhaalpunt afgeleverd om door u te  worden opgehaald.  Als u het pakket niet ophaalt, wordt het teruggestuurd naar Hatstore als "Niet  opgehaald/niet leverbaar". Dit is geen retour. Wanneer Hatstore een retour-afzender pakket ontvangt, annuleren we de bestelling en nemen we een vergoeding van 15 € om de administratie- en vrachtkosten te dekken. Producten met personalisatie, gezichtsbedekkende producten en cadeaubonnen  zijn hiervan uitgesloten omdat ze zijn uitgesloten van het retourrecht. U kunt  HIER lezen hoe u een retour kunt maken. Als we een product ontvangen dat  hiervan is uitgesloten zullen we 2 maanden wachten voor u als de klant om contact met ons op te nemen, zodat we uw bestelling opnieuw naar u kunnen verzenden. Als we niet binnen 2 maanden van u horen, wordt het product dat u hebt besteld weggegooid.

Via Hatstore.nl hebben wij alleen de mogelijkheid om te leveren naar adressen in Nederland. Als u naar een ander land wilt bestellen, kunt uonze klantenservice ominformatie vragen. Wij verzenden al onze pakketjes vanuit Zweden.

In omstandigheden buiten de macht van Hatstore, zogenaamde Overmacht, zoals, maar niet beperkt tot, natuurrampen, stroomtekorten, arbeidsconflict, wordt Hatstore onvrijgesproken van aansprakelijkheid je opzichte van u als klant.

5. Betaling

De volgende betalingsmogelijkheden zijn beschikbaar bij het uitchecken:

Creditcard

Wanneer u uw bestelling plaatst, voert u uw creditcardgegevens in. U kunt kiezen voor betaling via iDeal. Na uw legitimatie als de legitieme kaarthouder, wordt de betalingstransactie automatisch uitgevoerd en wordt uw kaart onmiddellijk in rekening gebracht nadat de goederen zijn verzonden. Onze betalingsprovider is Adyen.

PayPal

In het bestelproces wordt u doorgestuurd naar de website van de online aanbieder PayPal. Om via PayPal te kunnen betalen, moet u daar geregistreerd zijn of u eerst registreren, legitimeren met uw toegangsgegevens en de betalingsinstructie aan ons bevestigen. Na het plaatsen van de bestelling in de winkel vragen wij PayPal om de betalingstransactie te starten.

De betalingstransactie wordt automatisch uitgevoerd door PayPal nadat de goederen zijn verzonden. U krijgt meer informatie tijdens het bestelproces

Factuur via Klarna

In samenwerking met Klarna AB (www.klarna. nl), Sveavägen 46, Stockholm, Zweden, bieden wij u aankoop op rekening als betalingsoptie.

Houd er rekening mee dat Klarna-facturen alleen beschikbaar zijn voor consumenten en dat de betaling in elk geval aan Klarna moet worden gedaan.

Bij aankoop op rekening bij Klarna krijg je de goederen altijd eerst en heb je altijd een betalingstermijn van 14 dagen.

6. Eigendomsvoorbehoud

De goederen blijven ons eigendom tot de volledige betaling.

7. Prijzen

Alle prijzen op Hatstore.nl zijn weergegeven in Euro (€)  incl.21% BTW.

De prijs voor op maat gemaakte producten wordt HIER afgebeeld in onze op maat gemaakte design tool.

Het zijn de prijzen op het moment van bestellen die van toepassing zijn. Wij reserveren ons voor  kennelijk onjuiste informatie en fouten op voorraad. We kunnen niet dezelfde prijs aanbieden als het product had tijdens  een  actie/campagne na de einddatum van de acties/ campagnes.  

Producten die tijdens een actie/campagne zijn gekocht, kunnen worden geretourneerd op voorwaarde dat het product geen persoonlijke opties heeft of gezichtsbedekkende producten is. Voor terugkeer informatie, zie  10 Recht om terug te keren.

8. Op maat gemaakt

Op specifieke  producten in het assortiment heeft u de mogelijkheid om uw eigen ontwerp te kiezen. Voor borduurwerk op de voor- en/of achterkant verwijzen wij naar de Custom Made tool die u kunt vinden  HERE.

Met onze Custom Made tool heeft u de mogelijkheid om op een aantal verschillende producten te ontwerpen. Wij desigen uw ontwerp op het door u gekozen product. Alleen op de producten die u in de Custom Made tool ziet, bieden wij designs en lasergegraveerde patches aan.

We hebben alleen de mogelijkheid om te designen binnen het desig-ngebied dat wordt weergegeven met een onderbroken vak/rechthoek in de custom made tool en kunnen niet buiten het design-gebied werken.

Gevisualiseerde afbeeldingen zijn slechts een geschatte preview van het eindproduct. Wij behouden ons het recht voor om kleine afwijkingen te maken. Kleuren in productafbeeldingen en kleurenkaarten mogen alleen worden beschouwd als benaderende aanduidingen van de werkelijke kleur. Kleuren kunnen verschillend worden ervaren tussen verschillende monitoren. Misleidende kleur wordt daarom niet aanvaard als reden voor de klacht

Houd er rekening mee dat de levertijd langer is voor producten met een eigen ontwerp. Meer over onze levertijden lees je  HIER.

Wij behouden ons het recht voor om ontwerpen te weigeren die ongepaste en/of aanstootgevende inhoud bevatten. Dit geldt voor  ontwerpen zoals, maar is niet beperkttot, racistische en nazi-logo's, motieven en/of berichten. Hatstore heeft interpretatieve voorrang op de logo's,  motieven  en/of berichten die naar Hatstore.nl worden geüpload.  

Het herroepingsrecht  is niet van toepassing op producten met een persoonlijk ontwerp. Als u merkt dat uw ontwerp onjuist is in  uw orderbevestiging, of dat u spijt heeft van uw bestelling, neem dan contact op met  de klantenservice zodat we de mogelijkheid hebben om het opte lossen. Het is uw verantwoordelijkheid als klant om dubbel te controleren, zodat uw ontwerp  correct is in  uw orderbevestiging. Lees meer over het wijzigen of annuleren van een bestelling met uw eigen ontwerp in  9 Wijzigen en annuleren.

Wij respecteren het auteursrecht en behouden ons dus het recht voor om bestellingen die inbreuk maken op het auteursrecht te annuleren. Bij het uploaden van een logo of afbeelding verzekert u ons dat u volledige rechten heeft om het logo of de afbeelding te gebruiken. Bij het bestellen accepteert u onze aankoopvoorwaarden en zijn we vrijgesteld van alle claims met betrekking tot schending van het auteursrecht. U bent en bent verantwoordelijk voor het verkrijgen van schriftelijke toestemming voor het gebruik van het logo voor commerciële doeleinden, indien nodig. Hiermee wordt Hatstore ontlast van  alle kosten voor de verdediging en andere kosten die ontstaan als het een rechtszaak wordt.

9. Wijziging en annulering

U heeft het recht om uw bestelling te annuleren voordat de bestelling is verzonden. Lees hier meer over in  4  Leverans

U hebt de mogelijkheid om het afleveradres te wijzigen voordat uw bestelling is verzonden. Als u merkt dat iets bij uw bestelling niet correct is in  uw orderbevestiging, neem dan contact op met de klantenservice zodat we de mogelijkheid hebben om dit op te lossen voordat uw bestelling vanuit ons magazijn is verzonden.  Het is uw verantwoordelijkheid als klant om dubbel te controleren of uw bestelling correct is in uw orderbevestiging.

Wijzigingen in het ontwerp zijn mogelijk als onze klantenservice tijd heeft om de bestelling voor de productie te stoppen, daarom is het belangrijk dat u rechtstreeks contact opneemt met onze klantenservice als u een fout ontdekt. Controleer altijd de orderbevestiging die naar uw e-mail wordt verzonden wanneer uw bestelling is verwerkt.

Logo-bestellingen die al zijn gestart, kunnen aleen worden geannuleerd tegen de kosten van logo-afhandeling van 25 €. Als de Logo bestelling is geborduurd en verzonden, hebben we niet langer de mogelijkheid om uw bestelling te annuleren.

10. Retourrecht

Bij Hatstore heb je 100 dagen om je bestelling bij ons retour te sturen.

HIER lees je hoe je een retour kunt maken

Het retourrecht is van toepassing op ongebruikte producten met de originele stickers en labels-  De kosten voor de Retourzending is 5,99 €.

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op het volgende soort contract:
Het retourrecht is niet  van toepassing op overeenkomsten voor de levering van goederen die volgens specificaties van de consument zijn gemaakt of duidelijk gepersonaliseerd zijn
Gezichtsbedekkende producten komen om hygiënische redenen niet in aanmerking voor retouren of omruiling.
Cadeaubonnen zijn uitgesloten  van annuleringsrecht en niet-restitueerbaar

Merk op dat niet-leverbare pakketten geen retour zijn, zie 4 Levering.


Voor retourzendingen bedoeld voor een ander  bedrijf  (onrechtmatige  retourzending)  dan Hatstore, wachten we 2 maanden op contact van de afzender voordat de inhoud van de  onrechtmatige  retourzending wordt weggegooid. In het geval van contact van de afzender voor onjuiste retourzendingen, bieden wij aan om de retourzending terug te sturen naar de afzender tegen de verzendkosten.

11. Schade in het transport

Als u ontdekt dat uw pakket beschadigd is, moet u dit onmiddellijk melden. U dient een klacht in bij de vervoerder op het afleverpunt. Neem dan contact met ons op over de schade via e-mail en voer "Schade tijdens transport" en uw  bestelnummer in de onderwerpregel in.

12. Garantie en garanties claims

Oude goederen moeten foutloos zijn  bij levering. Naden en gespen moeten intact zijn. Als u een defect product hebt ontvangen of als u vermoedt dat u een defect artikel hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via e-mail op  klantenservice@hatstore.nl. Schrijf  "Kwaliteitsclaim"  en uw bestelnummer in de onderwerpregel, evenals een korte beschrijving van wat er mis is met het product. Stuur ook een foto van wat de reden is voor de  claim.

Verkleurde producten vallen niet onder een klacht omdat ze als slijtage worden beschouwd, op voorwaarde dat de producten niet verkleurd zijn wanneer het product wordt ontvangen.

Gevisualiseerde afbeeldingen zijn slechts een geschatte preview van het eindproduct. Wij behouden ons het recht voor om kleine afwijkingen te maken. Kleuren in productafbeeldingen, kleurenkaarten  en de simulatie in onze Design-tool kunnen verschillend worden ervaren tussenverschillende monitoren. Misleidende kleur wordt daarom niet geaccepteerd als reden voor een klacht.

Tenzij hieronder uitdrukkelijk anders is overeengekomen, is het wettelijke recht op aansprakelijkheid voor gebreken van toepassing.

Voor gebruikte goederen geldt het volgende: indien het gebrek zich één jaar na levering van de goederen voordoet, zijn aanspraken op gebreken uitgesloten. Gebreken die zich voordoen binnen één jaar na levering van de goederen kunnen worden gesteld binnen de wettelijke verjaringstermijn van twee jaar na levering van de goederen.

De bovenstaande beperkingen en verkorte termijnen zijn niet van toepassing op claims op basis van schade veroorzaakt door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten

  • in geval van letsel aan leven, lichaam of gezondheid,

  • in geval van opzettelijke of grove nalatigheid van plichtsverzuim en kwaadwilligheid,

  • in geval van schending van essentiële contractuele verplichtingen, waarvan de nakoming de goede uitvoering van de overeenkomst in de eerste plaats mogelijk maakt en de nakoming waarop de contractpartner regelmatig kan vertrouwen

  • als onderdeel van een garantiebelofte, indien overeengekomen of

  • voor zover de werkingssfeer van de Wet productaansprakelijkheid openstaat.

Informatie over eventuele toepasselijke aanvullende garanties en hun exacte voorwaarden is te vinden bij het product en op speciale informatiepagina's in de online shop.

Klantenservice: 020-89 08 020  (werkdagen 9:00 uur.m. tot 12:00 uur.m),via  e-mail met een reactie binnen 24 uur en messenger op Facebook, WhatsApp en Instagram.

13. Geschillenbeslechting

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting, dat u hier https://ec.europa.eu/consumers/odr/ kunt vinden.

We zijn bereid om deel te nemen aan een buitengerechtelijke arbitrageprocedure voor een consumentenarbitragecommissie.

14. Gegevensbescherming en cookiebeleid

Wij streven ernaar om zo goed mogelijk met uw persoonsgegevens om te gaan en volgen de verordening gegevensbescherming AVG (AlgemeneVerordening Gegevensbescherming) waar de regels voor de verwerking van persoonsgegevens zijn geregeld.

Informatie over welke persoonsgegevens we verzamelen, met welk doel en hoe we deze verwerken, wordt beschreven in ons gegevensbeschermingsbeleid. Door deze aankoopvoorwaarden te accepteren, keurt u ook ons gegevensbeschermingsbeleid goed. Het is daarom belangrijk dat u de polis leest voordat u uw aankoop doet.

Deze site maakt gebruik van cookies. Door deze website te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid. Lees meer over hoe wij omgaan met cookies haare

15. Nieuwsbrief 

Wanneer je bij Hatstore winkelt, krijg je ook de mogelijkheid om deel te nemen aan onze nieuwsbrief, die 1-2 keer per week verschijnt. De nieuwsbrief bevat aanbevelingen voor nieuwe producten waarin u mogelijk geïnteresseerd bent,  campagnes of ander nieuws met betrekking tot Hatstore en de producten die we verkopen.

Als u niet wilt deelnemen aan de nieuwsbrief, kunt u er op elk moment voor kiezen om deze te annuleren door op de link "Afmelden" te klikken die onderaan alle nieuwsbrieven staat.

SMS worden 5-10 keer per jaar verzonden en bevatten aanbevelingen over nieuwe producten waarin u mogelijk geïnteresseerd bent, campagnes  of ander nieuws met betrekking tot Hatstore en de producten die we verkopen. Als u  geen  sms wilt, kunt u zich op elk gewenst moment afmelden. Elke sms bevat instructies voor het afmelden.

16. Neem contact op

Als u contact wilt opnemen met onze Service Heroes, kunt u ons als volgt bereiken:

Telefoon:  020-89 08 020

Werkdagen tussen 9-12

E-mailadres: klantenservice@hatstore.nl

We streven ernaar om uw e-mail binnen 24 uur op werkdagen te beantwoorden.

Sociale media:

Messenger via Facebook en Instagram

 

Hatstore World AB
Amerikavägen 10, 393 56, Kalmar, Sweden

Telefoon: 020-89 08 020
E-Mail: klantenservice@hatstore.nl

EU VAT: SE556913543601
Bedrijfsnummer: 556913–5436